Kako odabrati pravog influencera za suradnju?

Kako odabrati pravog influencera za suradnju?

Najteži dio pokretanja influencer marketing kampanje je odabrati pravu osobu za suradnju. Trebate nekoga tko se istinski povezuje s vašom publikom i može utjecati na njihove odluke. Ali s toliko utjecajnih osoba na društvenim mrežama, odakle početi?

Odaberite tip influencera

Možete započeti odabirom između četiri glavne kategorije: mega, macro, micro i nano influenceri. Svaki tip ima svoje prednosti.

Mega-influenceri: slavne osobe

To su većinom glumci, glazbenici ili sportaši – javne osobe s milijunima pratitelja. Njihove objave mogu postati viralne za nekoliko minuta i doći do ogromne publike. Oni nisu klasični influenceri, ali su većinom otvoreni za suradnje s brendovima.

Kvaka? Cijena suradnje s takvim tipom influencera je visoka, a njihova povezanost sa pratiteljima nije uvijek vrlo osobna. Ljudi ih vide kao nedodirljive te nekada smatraju da promoviraju proizvode isključivo zbog novca, a ne jer zaista vole i podržavaju taj brend. Manjak povjerenja između mega-influencera i njihove publike manifestira se s nižim konverzijama. Ali ako je vaš cilj podizanje svijesti o vašem brendu, oni su savršeni.

  • Veličina publike: preko 1 milijun pratitelja
  • Savršeni ako trebate: vidljivost
  • Prednosti: Velik doseg i visoka vidljivost
  • Nedostaci: Cijene suradnji s ovim tipom influencera su visoke, a ne uživaju toliko povjerenje publike kao oni s manjom publikom

Mega-influencer Mario Mandžukić spominje brend odjeće koju nosi

Macro-influenceri: zvijezde društvenih mreža

To su često stručnjaci iz industrije, blogeri ili internetske ličnosti. Imaju snažnu prisutnost i publiku koju zanima specifična tema za razliku od mega-influencera koji privlače publiku različitih interesa. To znači da ćete lakše doprijeti do ciljane publike koju će zanimati upravo vaš sadržaj.

Možda ne dosežu milijune, ali svejedno mogu predstaviti vaš brend velikom broju ljudi. Pritom imaju odnos s publikom koji uživa više povjerenja od slavnih osoba. Macro-influenceri su sjajna sredina ako tražite širok doseg, a imate manji budžet.

  • Veličina publike: 100 tisuća – 1 milijun pratitelja
  • Najbolje za: ostvariti velik doseg s manjim budžetom
  • Prednosti: visoka vidljivost, mogućnost ciljanja specifičnih publika, cjenovno pristupačniji od mega-influencera
  • Nedostaci: manja stopa povjerenja i osobne povezanosti s publikom u odnosu na nano-influencere

Macro-influencer Ella Dvornik-Pearce promovira sportsku odjeću

Micro-influenceri: osobe od povjerenja

Micro-influenceri imaju usko povezanu zajednicu koja im vjeruje. Obično se fokusiraju na određenu nišu, poput fitnessa, ljepote ili tehnologije. Pratitelji ih doživljavaju kao iskrene stručnjake u njihovom području.

Ako želite doprijeti do precizno ciljane publike i izgraditi autentično povjerenje oko svog brenda, micro-influenceri mogu donijeti izvrsne rezultate bez velikih troškova.

  • Veličina publike: 10 –100 tisuća pratitelja
  • Najbolje za: brendove koji žele izgraditi povjerenje i ciljati specifična tržišta (po spolu, dobi, interesima…)
  • Prednosti: visoke stope angažmana i preporuke kojima se vjeruje
  • Nedostaci: ograničen doseg u usporedbi s mega ili macro-influencerima

Micro-influencer Tea Mamut spominje četiri brenda u svojoj objavi

Nano-influenceri: online prijatelji

To su obični ljudi koji strastveno objavljuju sadržaj o određenoj temi i imaju visoko angažiranu publiku. Njihov manji broj pratitelja često znači da osobno poznaju mnoge od njih. Zbog toga su njihove preporuke vrlo pouzdane.

Nano-influenceri su savršeni ako želite doprijeti do lokalnih zajednica i uspostaviti zaista autentičnu vezu. Osim toga, suradnja s njima povoljnija je u odnosu na influencere s većim brojem pratitelja.

  • Veličina publike: manje od 10 tisuća pratitelja
  • Najbolje za: male brendove ili lokalne tvrtke koje cijene autentičnost i lokalne zajednice
  • Prednosti: izuzetno autentični, pristupačni i uživaju visoko povjerenje pratitelja
  • Nedostaci: vrlo ograničen doseg u usporedbi s većim influencerima

Nano-influencer Manuela Picard spominje kozmetičke proizvode u svojoj objavi

Istražite profil influencera

Nakon što ste suzili izbor influencera na temelju broja pratitelja, vrijeme je da detaljnije proučite kvalitetu njihovog sadržaja i prikladnost za vašu publiku. Evo kako učinkovito procijeniti potencijalne partnere:

Aktivnost. Provjerite učestalost objava. Na Instagramu ili TikToku influenceri bi trebali objavljivati nekoliko puta tjedno. Ako tjednima nema objava, to ukazuje na nekonzistentnost. Na YouTubeu je generalno prihvatljivo objavljivati jednom mjesečno.

Količina sadržaja i starost profila. Pogledajte broj objava i kada je profil napravljen. Ako vidite manje od 80 objava uz 100.000+ pratitelja, publika se vjerojatno nije razvila organski.

Angažman pratitelja. Angažman je važan. Na Instagramu je primjeren omjer jednog komentara na svakih 100-150 lajkova. Kod videa, nedavni pregledi trebali bi biti barem 20-30% ukupnog broja pratitelja. Nizak angažman može ukazivati na lažne pratitelje ili nezainteresiranost.

Kvaliteta publike. Pregledajte komentare. Iskreni komentari su specifični i raznoliki, dok su lažni ili komentari “botova” često vrlo slični. Odaberite 20 nasumičnih pratitelja i proučite njihove obrasce ponašanja kako biste uočili prirodne reakcije.

Zasićenost oglasima. Provjerite koliko je sadržaja reklamnog tipa u odnosu na organski sadržaj. Na YouTubeu influencer može staviti do dva oglasa po videozapisu od sat i pol. Na Instagramu bi oglašavanje trebalo biti ispod 30% ukupnog sadržaja kako bi se izbjegao zamor publike.

Kvaliteta oglasa. Pregledajte prijašnje suradnje. To pomaže procijeniti predstavljaju li proizvode u skladu s ostalim sadržajem i odgovara li njihov stil oglašavanja tonu vašeg brenda.

Rast broja pratitelja. Odaberite influencere koji su svoju publiku razvili organski. Influenceri koji se oslanjaju na autentičan rast često uživaju veće povjerenje pratitelja.

Kada odaberete pravu osobu za suradnju, svoju influencer marketing kampanju možete pratiti preko Metricoma.
Metricom je naša platforma za praćenje i analizu društvenih mreža te pokriva sve glavne društvene mreže (Instagram, Facebook, TikTok, YouTube, LinkedIn, X (bivši Twitter) i Pinterest), kao i platforme za recenzije.
Isprobajte odmah

Pročitajte povezane članke:
Influencer marketing – sve što trebate znati
Kako kreirati uspješnu influencer marketing kampanju?