Što je hashtag i kako ga koristiti?
Oznaka hashtag (#) prvi put je upotrijebljena na društvenoj mreži Twitter u svrhu kategorizacije sadržaja kojeg objavljuju korisnici. Od tada, hashtagovi se koriste na svim popularnim društvenim mrežama te su sastavni dio marketinških strategija. Koriste se na način da nakon znaka # upišemo pojedini izraz napisan bez razmaka, interpunkcijskih i ostalih posebnih znakova. Možemo reći kako su hashtagovi društvenim mrežama ono što su ključne riječi Google-u.
Za postizanje maksimalnih rezultata, za svaku pojedinu društvenu mrežu preporučuje se drugačiji broj hashtagova koje bismo trebali koristiti u objavama:
- Facebook: 1–2 hashtaga
- Instagram: Do 30 hashtagova (prosjek 10–20)
- TikTok: 2–5 hashtagova
- Twitter: 1–2 hashtaga
- LinkedIn: 2–3 hashtaga
- YouTube: Do 15 hashtagova (sve više od toga ignorirat će se od strane platforme)
- Pinterest: 0 hashtagova
- Snapchat: 2–5 hashtagova
Kakvi sve hashtagovi postoje?
Branded Hashtags
Predstavljaju korištenje imena brenda ili proizvoda kao pojma za hashtag, a najčešće se koriste s ciljem povećanja svijesti o brendu (brand awareness). Praćenje branded hashtagova može pružiti uvid u uspješnost provedbe marketinških aktivnosti na društvenim mrežama, putem dosega kojega smo postigli korištenim hashtagom.
Content hashtags
Odličan su odabir kada želimo povećati angažman ili doseg naših objava. Kreiranje content hashtagova podrazumijeva korištenje pojmova koji su direktno povezani s tematikom sadržaja kojega objavljujemo.
Event hashtags
Koriste se kada planiramo event ili kada želimo da se vijest o pojedinom eventu proširi dalje. Putem analize event hashtagova možemo saznati što sudionici i potencijalni sudionici misle o eventu kao i otkriti nove hashtagove koji podržavaju marketinške aktivnosti koje provodimo.

Trending hashtags
Predstavljaju hashtagove koji su popularni u pojedinom trenutku, što pruža mogućnost većeg dosega sadržaja kojeg objavljujemo. Iako većina trending hashtagova neće biti relevantna našem sadržaju, važno je pratiti i iskoristiti one hashtagove koji će doprinijeti postavljenim ciljevima.
Kako pratiti rezultate hashtagova?
1. Izaberite postojeći ili kreirajte novi hashtag
Prvi korak je odabrati hashtag koji ćete koristiti. Može biti s liste trending hashtagova ili možete kreirati novi unikatni hashtag. Kada se radi o brendu ili postavljanju kampanje na društvenim mrežama, preporučuje se kreiranje vlastitog hashtaga. Trending hashtagovi odlični su za praćenje generalnih informacija, dok će unikatni hashtag pružiti ključne informacije o našim aktivnostima.
Kada kreirate listu potencijalnih hashtagova, potrebno je istražiti društvene mreže, kako biste bili sigurni da se isti već ne koriste.
2. Kreirajte sadržaj prema odabranom hashtagu
Kada ste se odlučili za hashtag koji ćete koristiti za vaš brend ili kampanju, vrijeme je da kreirate sadržaj koji ćete objavljivati. Naravno, morate biti sigurni da sadržaj koji kreirate bude relevantan odabranom pojmu.
3. Koristite alate za analizu i monitoring
Nakon što ste poduzeli sve prethodne radnje, potrebno je odabrati alat s kojim možete uspješno pratiti rezultate marketinških aktivnosti te korištenih hashtagova. Takvi rezultati pružaju informacije o izvedbi objavljenog sadržaja kao i podatke na temelju kojih možete donositi odluke za sljedeće aktivnosti koje ćete provoditi.
Koju metriku je potrebno pratiti?
Doseg
Ukoliko je cilj kampanje povećanje svijesti o brendu, onda je doseg metrika koju definitivno želimo pratiti. Doseg nam govori jesmo li odabrali odgovarajuće hashtagove te kolika je veličina ciljane publike do koje smo prenijeli našu poruku.
Angažman
Angažman nam govori koliko ciljana publika smatra naš sadržaj relevantnim. Kada je plasirani sadržaj u skladu s interesima ciljane publike na društvenim mrežama, možemo očekivati dijeljenje, komentiranje i oznake „sviđa mi se“ na našim objavama.
Popularnost hashtagova
Najbolja stvar koja se može dogoditi je da hashtag kojega koristimo postane popularan, što bi značajno utjecalo na broj korisnika koji će vidjeti objavljeni sadržaj. Putem popularnih hashtagova možemo također predvidjeti potencijalni doseg i angažman sadržaja kojega tek planiramo objaviti.
Što su hashtagovi popularniji to je veća mogućnost utjecaja objavljenog sadržaja na ciljanu publiku.
Demografija:
Demografija je također jedna od važnih metrika koje je potrebno pratiti kada analiziramo korištene hashtagove. Praćenjem demografskih podataka možemo vidjeti dolazi li naša poruka do publike koju smo željeli targetirati.
Ukoliko ne, potrebno je odabrati drugi hashtag.
Krenite s hashtagovima!
Hashtagovi su neizbježan element u provedbi marketinških aktivnosti na društvenim mrežama. Pravilnim pristupom mogu uvelike utjecati na ciljeve koje smo postavili te doprinijeti rezultatima. Iako zahtijevaju istraživanje i kreativnost, njihovo korištenje se može itekako isplatiti.
Bez obzira koliko smo kvalitetno odabrali hashtag, bez odgovarajućeg alata putem kojeg možemo pratiti i analizirati dobivene rezultate, nećemo dobiti potrebne informacije o uspješnosti provedenih aktivnosti, kao ni smjernice za daljnje postupanje.
Imate dodatnih pitanja ili trebate pomoć? Kontaktirajte nas i rado ćemo riješiti sve Vaše nedoumice!