Društvene mreže – što nas očekuje?

Društvene mreže konstantno se mijenjaju, kako za poslovne, tako i za privatne korisnike. Praćenje i korištenje novih trendova poput trenutno aktualnog osluškivanja društvenih mreža ili korištenja kratkih videozapisa kao predmeta objave (Reels), pruža mogućnost isticanja naspram konkurencije te povećanje dosega, angažmana i broja pratitelja. 

Koji su trenutni trendovi te što nas očekuje kada se radi o društvenim mrežama, saznajte u nastavku bloga.

Proširena stvarnost (Augmented reality) postataje mainstream

Možemo očekivati kako će se tehnologije poput proširene i virtualne stvarnosti (virtual reality) sve više integrirati s društvenim mrežama, pružajući tako razne nove mogućnosti i korisnička iskustva. Dok je virtualna stvarnost još uvijek u ranoj fazi, primjenu proširene stvarnosti možemo vidjeti na Instagramu i Snapchatu, gdje korisnici putem filtera unutar aplikacije mogu napraviti pojedine korekcije u izgledu, staviti šminku, nakit ili potpuno izmijeniti svoje lice. 

Upotrebu proširene stvarnosti možemo primijetiti i na raznim ostalim web lokacijama i aplikacijama, poput online trgovina, gdje možemo isprobati i pregledati digitalnu verziju proizvoda prije kupnje, kao što su sat, naočale ili čak postavljanje virtualnog komada namještaja u prostoriju. 

 

Prodaja putem društvenih mreža (social commerce) postat će svakodnevica

Kada se radi o online prodaji, pitanje je vremena kada će kupnja proizvoda direktno s društvenih mreža postati nešto uobičajeno. Društvene mreže postepeno se pretvaraju u maloprodajne platforme s raznim novim mogućnostima, poput postavljanja izloga proizvoda ili direktne kupovine na objavama. 

Kompanije i pojedinci na Facebooku, Instagramu ili Pinterestu putem platformi mogu svakodnevno komunicirati s potencijalnim kupcima, stvarajući sadržaj poput interaktivnih story objava ili pokrećući razne rasprave s ciljem povećanja prodaje. Jedan od novih trendova unutar Social commercea je kupovina uživo (live shopping), putem koje pojedini brend ili influencer promovira proizvod uživo, prezentirajući njegove specifikacije i funkcionalnosti, dok potencijalni kupci imaju mogućnost ostavljanja komentara ili postavljanja upita.

Kako bi se postiglo idealno korisničko iskustvo, preporuka je kreirati prodajni proces sa što manje nepotrebnih klikova.

Društvene mreže kao služba za korisnike

Interakcija između korisnika i brendova na društvenim mrežama postepeno je utjecala na upotrebu platformi kao komunikacijskog kanala službe za korisnike. Putem društvenih mreža korisnici postavljaju upite, reagiraju na pojedine akcije ili ostavljaju prigovore. 

Fokus na pružanje korisničke podrške putem društvenih mreža danas je od iznimne važnosti. Za razliku od tradicionalnih kanala poput e-maila, društvene mreže su uvijek aktivne te korisnici očekuju odgovore u što kraćem vremenskom roku. Ako ne pružamo korisničku podršku u razumnom vremenu, postoji mogućnost negativnih komentara ili recenzija od strane korisnika. Takvi komentari mogu u kratkom roku doprijeti do velikog broja ljudi te negativno utjecati na samu reputaciju brenda i tvrtke.

Kako bi ubrzali vrijeme odgovora, na pojedinim društvenim mrežama i web lokacijama nalazi se chatbot, odnosno program umjetne inteligencije koji može simulirati razgovor. Tako korisnik može odmah saznati više informacija, dobiti uvid u najčešće postavljena pitanja ili riješiti uobičajene probleme s kojima se korisnici susreću.

TikTok će nastaviti rasti

Društvena mreža TikTok nastala je 2016. godine od strane kineske kompanije ByteDance. Za razliku od ostalih društvenih mreža, sadržaj se bazirao od kratkim videozapisima u trajanju od 15 sekundi. Tijekom godina društvena mreža je imala brojne promjene te se danas na TikTok može postaviti video u trajanju i do 10 minuta. 

TikTok u prvoj polovici 2022. godine broji 1.39 milijardi aktivnih korisnika, dok se do kraja 2022. godine predviđa porast na čak 1.8 milijardi aktivnih korisnika. 

Kratki videozapisi pokazali su se uspješnim, barem kada se radi o korisnicima TikTok-a, koji većinom pripadaju Z generaciji i milenijalcima. Mogućnost razmjene videozapisa između korisnika, dupliciranje videa i opcija postavljanja svoje reakcije na snimku, još su neke od funkcija koje su TikTok učinili konkurentnim među ostalim popularnim platformama. 

Videozapisi će i dalje dominirati među sadržajem

Prema studiji koju je objavio Cisco, tijekom 2022. godine 82% globalnog prometa na internetu bit će od pregleda videozapisa. Iako videozapisi dužeg trajanja gube na popularnost, kratki videozapisi poput onih na TikToku-u, Facebook i Instagram Reels-u postaju sve popularniji i gledaniji. Prema trenutnim trendovima, preporučena dužina videozapisa je oko jedne minute. 

Jedan od posljednjih trendova je live-streaming, odnosno emitiranje videozapisa uživo. Cilj live-streaminga je poticanje pratitelja i ostalih korisnika društvenih mreža na interakciju. Takvi videozapisi uglavnom uključuju demonstriranje proizvoda, promoviranje evenata ili pružanje pojedinih drugih informacija koje tvrtke ili pojedinci žele podijeliti s javnosti. 

 

Sve više kompanija koristit će osluškivanje društvenih mreža (social listening)

Social listening ili osluškivanje društvenih mreža predstavlja proces praćenja digitalnih komunikacija, koje nam pomažu da shvatimo što kupci govore o brendu, proizvodu ili industriji putem društvenih mreža. Koristeći adekvatne alate za osluškivanje, možemo prikupiti ključne podatke o provedenim marketinškim aktivnostima i ciljanoj publici. Na taj način dobivamo uvid u učinkovitost postavljenih kampanji, percepciji o brendu, nove trendove i ostale informacije o navikama i željama naših kupaca.

Kako bismo započeli s osluškivanjem društvenih mreža, možemo koristiti brendirane hashtagove, relevantne ključne riječi i spominjanja brenda ili tvrtke u komentarima i recenzijama.   

Audio će steći sve veću popularnost

Iako audio nije novost kada se radi o vrsti sadržaja, njegovo prisustvo na društvenim mrežama je. 

Društvena mreža Clubhouse, bazirana na audio sadržaju, stekla je popularnost tijekom 2021. godine, ali zbog njihove politike da se novi korisnici mogu pridružiti samo putem pozivnice, otežala je pristup zainteresiranoj široj javnosti. Trenutno, svatko može kreirati korisnički račun te društvena mreža broji više od 10 milijuna aktivnih korisnika, koji putem „soba“ mogu međusobno glasovno komunicirati na određenu tematiku.

Ostale društvene mreže također su počele pružati mogućnosti objavljivanja i korištenja audio sadržaja, kao što je to Facebook s najavom opcije Soundbite, podcast te glasovne komunikacije u „sobama“.